2023-05-02 19:52:00

CUC 2023.: Era digitalne zrelosti

„Era digitalne zrelosti“ naziv je 25. CARNET-ove konferencije, najveće obrazovne konferencije u Hrvatskoj koja je održana od 26. do 28. travnja u Rovinju.

Konferencija je okupila više od 1200 sudionika iz svih dijelova Hrvatske i inozemstva. Tijekom tri dana organizirano je više od  50 radionica i neformalnih Birds of feather razgovora, preko 100 interaktivnih izlaganja, predavanja te panel rasprava na kojima se govorilo o izazovima koji stoje pred obrazovnim sustavom uzrokovanim brzim napretkom tehnologije i njezinim utjecajem na gospodarstvo i društvo.

Tijekom tri dana organizirano je više od  50 radionica i neformalnih Birds of feather razgovora, preko 100 interaktivnih izlaganja, predavanja te panel rasprava na kojima se govorilo o izazovima koji stoje pred obrazovnim sustavom uzrokovanim brzim napretkom tehnologije i njezinim utjecajem na gospodarstvo i društvo.

Projekt "Škola za nas - ima li tu mjesta za mene?" predstavljen je putem spomenutog 90-minutnog Birds of Feader oblika (BoF) konferencijskog događaja koji podrazumijeva neformalni oblik okruženja za razgovor o nekoj temi, a predstavile su ga ravnateljica Marija Margušić-Novosel te nastavnice Ana Rizmaul i Jasmina Sukalić.

Okosnicu teme činilo je stanje u kojem su se našle škole od vremena korone te nakon potresa, odnosno okružje u kojem je trebalo nastaviti održavati odgojno-obrazovni proces i odgovarati na zahtjeve, pronalaziti rješenja i međusobno se osnaživati.

Sudionici su uvedeni u raspravu tvrdnjom kako škola mora biti poticajno mjesto za učenje u kojem se u obzir, uz ljudske resurse, moraju uzeti materijalni i prostorni uvjeti te pitanjem

Što kada toga nema?

Nakon toga su pristupili online ispunjavanju ankete, a u nastavku je predstavljen ove godine održan integrirani nastavni dan "Škola za nas" te dugogodišnje aktivnosti na temu ljudskih prava, s naglaskom na jednako pravo na obrazovanje u smislu materijalnih i prostornih uvjeta te, u izostanku istih, uloge digitalnih tehnologija kojima se nadomješta nemogućnost neposrednog odvijanja nastave.

Nakon razgovora i rasprave te primjera stanja u školama prisutnih sudionika, zaključak je kako nam je digitalna tehnologija u pomanjkanju mnogih materijalnih uvjeta od velike pomoći, no ona zahtjeva i moderne pedagoške pristupe poučavanju te izlaske iz mnogih zona komfora.

Predstavljenim projektima oprimjerena je veća interakciju učenika međusobno, ali i učenika i nastavnika te naglasak stavljen na važnost suradničkog odnosa nastavnika koji će posebno biti nužan u primjeni modularne nastave u strukovnom obrazovanju.

Uz nastavnike, stručne suradnike i ravnatelje, na BoF- u su sudjelovali i predstavnici Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih čiji je zaključak bio kako, neovisno o nedostatku materijalnih uvjeta, naša je škola stalno vidljiva i uspješna na mnogim poljima, kako je uspješno odgovorila na izazove brzog napretka modernih tehnologija te kako je mnogim školama za primjer.


Srednja škola Glina