Datum objave: 21. veljače 2025.

ALGOWATCH – Medijska pismenost o algoritmima i umjetnoj inteligenciji

19. veljače održane su radionice u sklopu projekta ALGOWATCH za učenike 1. b i 1. d razreda (kojima se priključilo nekoliko kolega iz 3. b i 4. b). ALGOWATCH je europski projekt čija svrha je educiranje javnosti o izazovima algoritama i umjetne inteligencije. Tinejdžerima su bliski pojmovi kao što su algoritmi rangiranja i preporuka, chatbotovi, strojno učenje ili generativna umjetna inteligencija, ali nisu zbog toga lišeni opasnosti od dezinformacija ili neistina. Naprotiv!

Radionice su održale Tamara Kvas i Diana Čabrilo iz Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu, hrvatskog partnera u projektu. Učenici su upravljali postavkama svog TikTok profila, tražili odgovore na zanimljive izazove, popunjavali anketu, rješavali interaktivne kvizove naslovljene Online odnosi i Demokracija i građanstvo, prepoznavali fotografije koje je izradila AI i deepfakeove… Puno aktivnosti u kratkom vremenu.

Vrijednost provedenih radionica je podizanje razine medijske pismenosti učenika te svjesnosti o opasnostima koje nova tehnologija donosi. Vjerojatno je najvažnija poruka da svaku informaciju treba provjeriti služeći se različitim i pouzdanim izvorima, ne nasjedajući naivno na sve što prostranstva interneta nude.

Pročitajte još

Skip to content