DEBATA S MINISTROM PREDRAGOM ŠUSTAROM
ŠTO MUČI GLINSKE SREDNJOŠKOLCE?
Ministar se u školskoj dvorani susreo s učenicima u okviru dviju debata. Prva debata provedena je s učenicima opće gimnazije, a druga s učenicima strukovnih usmjerenja (ekonomistima, prodavačima, autoelektričarima, elektroinstalaterima i elektromehaničarima).
Gimnazijalci ključne probleme smatraju opširno nastavno gradivo te hoće li se reformom smanjiti obim istoga, česte promjene udžbenika, nedostupnost istih uvjeta obrazovanja svim učenicima, poput problema prijevoza zbog kojeg se veliki dio učenika ne može uključiti u izvannastavne aktivnosti, neosiguranost besplatnih udžbenika, računala i pristupa internetu. Zanimalo ih je da, ako je obrazovanje jedan od temelja društva, zašto se svim učenicima na nivou države ne osiguraju ista prava i isti uvjeti. S obzirom da su obvezni polagati Državnu maturu, zanimalo ih je smatra li ministar osobno da je DM stvarni odraz učenikova znanja i planira li se mijenjati njezin oblik te, s obzirom da veliki dio fakulteta upisuje buduće studente na temelju njenih rezultata, zašto se određeno vrijeme u završnoj godini obrazovanja ne posvećuje upravo pripremama za ispite Državne mature. Učenike je zanimalo zašto ne uče o znanstvenim napretcima koji su važni za moderno društvo, zašto nema predmeta koji bi ih pripremio za svakodnevni život (domaćinstvo), zašto se mali postotak BDP-a izdvaja za školstvo i zabrinjava li mjerodavne, s obzirom na opće stanje u školstvu i društvu, odlazak mladih školovanih ljudi iz Hrvatske.
Učenici strukovnih usmjerenja pitanja su uokvirili u nekoliko ključnih područja kao što su: praktična nastava, Državna matura, nastavni sadržaji i predmeti i budućnost nakon završene škole. Ekonomiste je najviše zanimalo koji je razlog ukidanja stručne prakse u njihovom usmjerenju, a učenici u usmjerenjima koji pohađaju praktičnu nastavu nezadovoljni su što im ista nije plaćena. Osim toga, učenici u elektrousmjerenjima susreću se s problemom otežanog polaganja pomoćničkog ispita jer veliki broj obrtnika kod kojih se izvodi praktična nastava nema potrebnu licencu za ispite. Ekonomisti smatraju da se nalaze u neravnopravnom položaju s obzirom na gimnazijalce jer im gradivo obveznih predmeta nije usklađeno s gimnazijskim programom, a upravo se prema njemu sastavljaju pitanja na ispitima Državne mature. Školski program smatraju preopširnim i prenatrpanim informacijama koje im neće biti od koristi ni u struci ni u životu, a velikim minusom u postojećem programu smatraju učenje informatike u samo prva dva razreda obrazovanja kao i učenje samo jednog stranog jezika iako se informatička pismenost i poznavanje stranih jezika smatraju temeljnim kompetencijama pri zapošljavanju ili nastavku obrazovanja. Rasprava se nastavila i po pitanju budućnosti i mogućnostima zapošljavanja nakon završenog školovanja, a većina se učenika izjasnila da, zbog nemogućnosti pronalaska posla, planira napustiti Glinu.
Što im je ministar odgovorio, pogledajte na linku Zemlja znanja Nove TV.
Ministar na vrućem stolcu - Zemlja znanja Nove tv
Ministar iznenađen - nije znao da se učenicima strukovna praksa - ne plaća
Fotografije pogledajte u FOTO-GALERIJI
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |