preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Matematički vremeplov

Tijekom cijele 2020./2021. nastavne godine, učenici 1.a razreda su, pod vodstvom svojih nastavnica Tatjane Šimundić, prof. povijesti i geografije te Renate Jasmina Stepanec, prof. matematike i fizike provodili projekt Matematički vremeplov.

Cilj projekta je bio: kroz istraživanje života i djela poznatih matematičara popularizirati nastavu matematike i povijesti te približiti te predmete učenicima.

Projekt je proveden kroz nekoliko etapa.

Na početku školske godine, brzo nakon upoznavanja s učenicima 1. razreda opće gimnazije, predstavljen im je projekt, baziran na ishodima kurikuluma povijesti i matematike.

Nakon toga su učenici podijeljeni u pet timova. Svaki tim je istraživao život i djelo jednog poznatog grčkog matematičara. Matematičari kojima su se učenici bavili bili su: Pitagora, Euklid, Eratosten, Heron i Tales.

 

Učenici su proučavali dostupnu literaturu i povijesne izvore kako bi odgovorili na postavljene zadatke:

izradili portret poznatog matematičara (povijesno razdoblje u kojem živi i radi, rođenje, smrt, školovanje, obitelj, uzori…)

proučili izume i otkrića  (naveli značajne izume i otkrića, najznačajnije objasnili, potkrijepili crtežima, fotografijama, potkrijepili njihovu primjenu u sadašnjosti ako se koriste…)

otkrili zanimljivosti iz svakodnevnog života (anegdote,...)

Slijedila je primjena njihovih najpoznatijih matematičkih pravila u svakodnevnom životu. Učenici su proveli potrebna mjerenja te, pomoću formula koje su izveli matematičari koje su istraživali:

izračunali visinu drveta pomoću Talesovog teorema

izračunali visinu drveta primjenom trigonometrije pravokutnog trokuta i Pitagorinog poučka

izračunali površinu trokuta kojeg zatvaraju podnožje drveta, vrh drveta i točka na tlu u kojoj stoji učenik primjenom Heronove formule za površinu trokuta

izračunali visinu drveta primjenom Euklidovog poučka

 

Nažalost, zbog nastave otežane pandemijom koronavirusa i potresom, učenici nisu sudjelovali u mjerenju opsega Zemlje primjenjujući Eratostenov način, ali su ga istražili u literaturi, a bavili su se Eratostenovim sitom.

Na kraju projekta, a nakon provedenih istraživanja i izračunavanja, učenici su odgovorili na ključno pitanje: koliko je taj konkretan matematičar važan za razvoj matematike i ostalih prirodnih znanosti? Svoj odgovor su su obrazložili i potkrijepili primjerom.

Nakon provedenih istraživanja i izračunavanja, učenici su svoj rad opisali u seminarskim radovima te izradili postere u Canvi, koje prilažemo u nastavku.

RAČUN ZA DONACIJE

 

    

 

 

 

NATJECANJA 2022./2023.

 

(P) ostanimo financijski i digitalno pismeni


 


Erasmus +


e-dnevnik

                               

                                                                   


Oglasna ploča

Državna matura

 


Brojač posjeta
Ispis statistike od 15. 9. 2010.

Ukupno: 728718

Korisni linkovi
Dnevni tisak


Kalendar
« Prosinac 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji


Tražilica



Forum




preskoči na navigaciju