Tijekom cijele 2020./2021. nastavne godine, učenici 1.a razreda su, pod vodstvom svojih nastavnica Tatjane Šimundić, prof. povijesti i geografije te Renate Jasmina Stepanec, prof. matematike i fizike provodili projekt Matematički vremeplov.
Cilj projekta je bio: kroz istraživanje života i djela poznatih matematičara popularizirati nastavu matematike i povijesti te približiti te predmete učenicima.
Projekt je proveden kroz nekoliko etapa.
Na početku školske godine, brzo nakon upoznavanja s učenicima 1. razreda opće gimnazije, predstavljen im je projekt, baziran na ishodima kurikuluma povijesti i matematike.
Nakon toga su učenici podijeljeni u pet timova. Svaki tim je istraživao život i djelo jednog poznatog grčkog matematičara. Matematičari kojima su se učenici bavili bili su: Pitagora, Euklid, Eratosten, Heron i Tales.
Učenici su proučavali dostupnu literaturu i povijesne izvore kako bi odgovorili na postavljene zadatke:
izradili portret poznatog matematičara (povijesno razdoblje u kojem živi i radi, rođenje, smrt, školovanje, obitelj, uzori…)
proučili izume i otkrića (naveli značajne izume i otkrića, najznačajnije objasnili, potkrijepili crtežima, fotografijama, potkrijepili njihovu primjenu u sadašnjosti ako se koriste…)
otkrili zanimljivosti iz svakodnevnog života (anegdote,...)
Slijedila je primjena njihovih najpoznatijih matematičkih pravila u svakodnevnom životu. Učenici su proveli potrebna mjerenja te, pomoću formula koje su izveli matematičari koje su istraživali:
izračunali visinu drveta pomoću Talesovog teorema
izračunali visinu drveta primjenom trigonometrije pravokutnog trokuta i Pitagorinog poučka
izračunali površinu trokuta kojeg zatvaraju podnožje drveta, vrh drveta i točka na tlu u kojoj stoji učenik primjenom Heronove formule za površinu trokuta
izračunali visinu drveta primjenom Euklidovog poučka
Nažalost, zbog nastave otežane pandemijom koronavirusa i potresom, učenici nisu sudjelovali u mjerenju opsega Zemlje primjenjujući Eratostenov način, ali su ga istražili u literaturi, a bavili su se Eratostenovim sitom.
Na kraju projekta, a nakon provedenih istraživanja i izračunavanja, učenici su odgovorili na ključno pitanje: koliko je taj konkretan matematičar važan za razvoj matematike i ostalih prirodnih znanosti? Svoj odgovor su su obrazložili i potkrijepili primjerom.
Nakon provedenih istraživanja i izračunavanja, učenici su svoj rad opisali u seminarskim radovima te izradili postere u Canvi, koje prilažemo u nastavku.
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |