U rujnu 2015. godine države članice Ujedinjenih naroda usvojile su Program održivog razvoja do 2030. godine koji sadrži 17 ciljeva održivog razvoja (Sustainable Development Goals; SDG’s). Novi ciljevi, koji se nazivaju i Globalnim ciljevima, predstavljaju nadogradnju Milenijskih ciljeva razvoja (Millenium development goals; MDG’s), a obuhvaćaju velik broj problema i izazova s kojim se suvremeno društvo susreće, poput siromaštva, rodne neravnopravnosti, ljudskih prava, klimatskih promjena i drugih.
„Obrazovanje za globalnu odgovornost“ je projekt razvijen od strane deset organizacija iz cijele Europe, a vezan je upravo za promoviranje ciljeva održivog razvoja. Projekt se financira u okviru programa Erasmus+ u dijelu ključne aktivnosti 2 – Suradnja za inovacije i razmjenu dobre prakse. Uz partnere iz Bugarske, Rumunjske, Turske, Slovačke, Engleske i Danske, jedan od partnera je i Hrvatska, odnosno Hrvatsko društvo za Ujedinjene narode.
Svrha projekta je predstavljanje Globalnih ciljeva mladim ljudima u dobi od 13 do 21 godine te razvijanje njihovih vještina kako bi se povećalo njihovo razumijevanje aktualnih problema, razvio osjećaj odgovornosti za svijet u kojem žive, ali i potaknulo na aktivno sudjelovanje na lokalnoj i globalnoj razini. Te će se vještine pokušati ojačati kroz integraciju obrazovanja za globalnu odgovornost u školama i udrugama mladih.
Izvor: http://una-croatia.org/2017/01/20/erasmus-projekt-obrazovanje-globalnu-odgovornost/
U lipnju 2017., nastavnice Jasmina Sukalić i Suzana Stanković te pedagoginja Josipa Klarić, sudjelovale su u edukaciji vezanoj za provedbu ovog projekta. Tijekom školske godine 2017./2018., održane su radionice u dogovorenim razredima sa ciljem razvoja globalnih ciljeva održivog razvoja kod učenika. Svi materijali za provođenje radionica su školama dostupni na mrežnim stranicama http://globalresponsibility.eu/. Radni jezik projekta je engleski jezik, a pripreme za radionice su tijekom ove školske godine prevedene i na hrvatski jezik.
Radionice su održane u sljedećim razredima:
2.a, 2.d i 3.d - Globalni utjecaj droga
1.e - Postoji li alternativa?
3.a - Horoskop siromaštva
2.b - Onečišćenje vode
2.c - Prisilni rad djece u industriji čokolade
3.c - Posljedice konzumerizma
1.a - Beautiful fruit
1.b - Mapping my neighbourhood
3.b - Global food inequality
U prilogu su pripreme za nastavne satove održane metodom radionica.
Josipa Klarić, mag.paed
« Studeni 2023 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |